Escola Llissach - Més enllà de l'educació
Clickedu
    • 938.320.157
    • escolallissach@escolallissach.cat
    • Escola Llissach | Carrer la Fira, 26 08251 | Santpedor
  • Notícies
  • L’escola
    • Benvinguts
    • Caràcter propi
    • Projecte pedagògic
    • Història
  • Oferta educativa
    • INFANTIL
    • PRIMÀRIA
    • ESO
    • Extraescolars
    • Escola Semi-integrada de música
    • BTX DUAL
    • Dublín
  • CURS 2022-2023
    • Horaris
    • Professorat
    • Calendari de Centre
  • Bones Pràctiques
    • English & CLIL
    • Internivells
    • Diversificació curricular
    • Conviències
  • Atlàntida
  • Serveis
    • AMPA
    • Menjador
    • Acollida i permanència
    • Estudis voluntaris
    • Casals de vacances

INTERNIVELLS

Mira que fem

Justificació

Els tallers que impliquen alumnes de diferents cursos o nivells afavoreixen un treball complementari al de l’aula, ja que prioritzen propostes que s’articulen entorn de l’experimentació, la manipulació i la plàstica.
Aquests projectes potencien l’autonomia, introduint els alumnes en situacions de comunicació diferents perquè s’impliquin activament en el desenvolupament d’una tasca comuna.
A més, es potencia el treball en grup per aconseguir aprenentatges compartits: afavoreix noves situacions de relació entre alumnes i mestres, apareixen rols diferents, els petits aprenen i/o imiten els grans, els grans expliquen als petits. Es donen nous mecanismes d’ajuda entre uns i altres i dóna lloc a promoure l’intercanvi i la comunicació entre els diferents participants.

Objectius

• Crear vincles entre alumnes de cursos diferents i potenciar noves situacions de relació, fora del ‘cercle de seguretat’.
• Treballar cooperativament.
• Promoure nous mecanismes d’ajuda i aprenentatges, amb l’intercanvi i comunicació alumnes d’edats diferents.
• Aprendre a compartir i escoltar, cooperar, socialitzar i respectar la diversitat.
• Desenvolupar l’autonomia personal.
• Participar en un projecte de construcció comuna.

Destinataris i responsables

Els equips docents s’encarreguen de pensar, preparar, organitzar i coordinar els tallers. Són propostes concretes i adequades a les edats dels alumnes, organitzades per facilitar el procés d’aprenentatge. Els responsables del plantejament del tema són els mestres del claustre de l’etapa; però la resolució final del projecte, sempre sostinguda pels docents, depèn dels alumnes.
Aquests tallers tenen molta rellevància a Educació Infantil, on es treballen diferents projectes al llarg del curs. Pel que fa a l’ESO, s’hi dediquen dues hores setmanals i es fan dos projectes per curs. En canvi, per al final de curs, s’articula una proposta per a tots els alumnes de l’escola, creant grups d’internivells des de P3 fins a 4t d’ESO.

Continguts i activitats

• Treball conjunt entre els alumnes de tota l’etapa amb els seus mestres.
• Introducció del tema i exposició als alumnes dels objectius i la metodologia.
• Presentació dels grups de treball i assignació de mestres.
• Desenvolupament de les activitats previstes en el projecte en funció de l’etapa.
• Exposició del resultat final. Exposició oral i del treball plàstic a pares i a la resta d’alumnes.

Metodologia

El claustre de professors de l’etapa escull un tema en funció del que s’està treballant a l’aula en el cas d’Infantil, o del projecte que es vol desenvolupar a l’ESO.
A partir de l’elecció del tema, els professors fan la selecció de grups valorant-ne la idoneïtat de la configuració segons els criteris establerts en els objectius. De la mateixa manera, s’assigna un professor a cada grup de treball.
La metodologia de treball varia en funció de la temàtica del projecte: a vegades tots els grups fan la mateixa tasca, però moltes altres es fan grups d’especialistes, que treballen tasques complementàries.
En qualsevol cas, es convida constantment els alumnes a prendre protagonisme en el desenvolupament concret de la tasca a realitzar, i a l’hora de compartir, d’ajudar-se, etc.
L’adult, que vetlla l’assoliment dels objectius, acompanya, escolta i respecta el que va sorgint.

Difusió

Aquests projectes també inclouen la dimensió expositiva. És a dir, es donen per finalitzats amb l’exposició pública del resultat final, sobretot a les famílies, però sense renunciar a fer-la extensiva a tot el poble o l’entorn que es cregui adient.
A més, també es recull en els canals de difusió ordinaris de l’escola, com les xarxes socials, la web o la revista “Atlàntida”.

Avaluació

Els alumnes i les seves famílies valoren molt positivament l’oportunitat d’un treball comú que els obre a la resta d’alumnes de l’etapa i l’escola.

Escola Llissach · info

  • 938.320.157
  • escolallissach@escolallissach.cat
  • Escola Llissach | Carrer la Fira, 26 | Santpedor | 08251 | El Bages

Som aquí.

Enxarxa’t

Clickedu

Iniciar sessió

© Copyright 2017 Escola Llissach. All Rights Reserved

  • Notícies
  • L’escola
    • Benvinguts
    • Caràcter propi
    • Projecte pedagògic
    • Història
  • Oferta educativa
    • INFANTIL
    • PRIMÀRIA
    • ESO
    • Extraescolars
    • Escola Semi-integrada de música
    • BTX DUAL
    • Dublín
  • CURS 2022-2023
    • Horaris
    • Professorat
    • Calendari de Centre
  • Bones Pràctiques
    • English & CLIL
    • Internivells
    • Diversificació curricular
    • Conviències
  • Atlàntida
  • Serveis
    • AMPA
    • Menjador
    • Acollida i permanència
    • Estudis voluntaris
    • Casals de vacances