CONVIVÈNCIES
Justificació
Les convivències són una pràctica que portem desenvolupant a l’escola durant els darrers anys. Genera un punt d’unitat del professor i dels alumnes de primària. És per aquest motiu que seguim apostant per aquesta experiència.
Actualment afrontem les convivències pensant una unitat d’objectius i activitats que engloba tota l’etapa. Això requereix d’un esforç per plantejar una experiència inoblidable pels alumnes afrontant les diferents edats i necessitats dels alumnes. Esdevenint un moment àlgit en el tracte a la diversitat, la cohesió i l’equitat. Són un moment fonamental per visualitzar el model d’escola inclusiva cap al que tendim.
Objectius
• Relacionar-se alumnes i mestres de primària en un entorn diferent a l’escolar
• Compartir experiències
• Treballar cooperativament
• Aprendre a compartir
• Gaudir de la bellesa de l’entorn (natura, entorn històric, monuments artístics, etc.)
• Gaudir plegats del temps de lleure
Destinataris i responsables
Els responsables són els tutors i professors de primària. Els professors especialistes acompanyen als tutors i participen activament en la preparació i el desenvolupament de les activitats. El coordinador d’etapa i la psicòloga del centre tenen una visió global de les convivències i els tutors són els que ajuden a concretar-ho per edats.
Els destinataris són els alumnes de primària (des de 1r fins a 6è). La participació sempre s’aproxima al 100%. Es vetlla molt especialment per tal que cap alumne quedi fora d’aquesta proposta i oportunitat educativa.
Continguts i activitats
• Convivència entre els alumnes de tota la primària amb els seus mestres
• Eix vertebrador de les convivències
• Presentació dels equips en relació a la temàtica de les convivències
• Espais de jocs per cicles i grups de tota l’etapa
• Nits de cants i de valoració de les experiències i aprenentatges viscuts
Metodologia
A partir de l’eix vertebrador escollit pel claustre i el lema que recull aquest eix es plantegen les activitats que guien el dia a dia plegats.
Els jocs estan vinculats a l’eix i estan proposats pels professors que sovint també hi participen activament en el desenvolupament del joc.
Els professors teatralitzen determinats moments per tal de fer més vivencial l’eix dinamitzador i més comprensible el lema.
Difusió
De les convivències es fa un recull que es publica a Facebook, es realitza un article per a la revista “Atlàntida”, es pengen els murals i els treballs realitzats a les convivències, etc.
Avaluació
Els alumnes i les seves famílies valoren molt positivament les convivències i l’oportunitat d’estar plegats tota la primària. Així com vetllar per l’exclusivitat en l’estada a la casa de colònies.