Estades a Dublín
Justificació
En un món global com el nostre, cada cop és més freqüent que les persones tinguin relació amb la resta de món de manera habitual i continuada. Fent que del món un lloc cada cop menys local i cada cop més ampli, on l’anglès és la llengua que es sol emprar. Per això, és important ajudar l’alumne, sobretot de pobles petits, a obrir-se des de l’ESO al món que es trobarà tant a nivells superiors d’estudi (ESO, i resta), com en la pràctica professional. La sortida a l’estranger permet que l’alumne comenci a utilitzar la raó d’una manera crítica i oberta, i que depengui menys dels elements familiars on se sent còmode. A l’estranger l’alumne aprèn a desenvolupar habilitats, a crear
estratègies, a utilitzar i valor coneixements adquirits, a emprar la raó críticament, a demanar ajudat i a percebre els límits.
Objectius
• Posar en pràctica l’anglès, i valorar-lo com a eina de coneixement imprescindible.
• Obrir-se al món i a l’anglès més enllà de l’aprenentatge gramatical.
• Aprendre a desenvolupar habilitats lingüístiques.
• Aprendre el valor de l’acollida i el que implica.
• Ampliar l’horitzó local i estatal, i aprendre a anar pel món. Afavorir la integració cultural gràcies al fet de viure amb famílies irlandeses i tenir professors autòctons.
Destinataris i responsables
Els destinataris són els alumnes de secundària.La proposta d’intercanvi d’una setmana és pels alumnes de 1r i 2n d’ESO. L’intercanvi de tot un mes és pels alumnes de 3r d’ESO.
Els responsables són els professors de secundària.
Continguts i activitats
- Pràctica de l’anglès.
- Estada d’una setmana per alumnes de 1r i 2n d’ESO.
- Estada d’un mes per alumnes de 3r d’ESO.
- Sortides culturals
Metodologia
Intercanvi amb famílies de Dublin. Els alumnes s’obren al món, posant en pràctica un idioma que coneixen i treballen a les aules. Ara però, per afrontar el dia a dia. L’alumne estàacompanyat pelsprofessors de l’escola amb una proposta humana i acadèmica (això és imprescindible; cal mantenir la combinació treball i acompanyament). Molts alumnes han après així un mètode d’estudi basat en la síntesi i la concentració.